:: شعر مقاومت اسلامی ::

اشعار دفاع مقدس | اشعار مدافعان حرم | اشعار مقاومت | اشعار انقلاب اسلامی

اشعار دفاع مقدس | اشعار مدافعان حرم | اشعار مقاومت | اشعار انقلاب اسلامی

:: شعر مقاومت اسلامی ::

به گزارش ایرنا ، این همایش به ابتکار « کنگره قومی عربی» و با همکاری « کنگره قومی اسلامی»، « کنگره عمومی احزاب عربی»،«کمیته بسج ملت عربی»، « کنگره عربی حمایت از مقاومت» برگزار شد.
آیت الله حاج سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در این همایش شرکت کردند.
سخنرانان در این همایش ضمن اعلام حمایت از مقاومت در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری با هرگونه توطئه علیه مقاومت و به ویژه تروریستی خواندن آن مخالفت کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی، شیخ الاسلام، « قاسم صلح» دبیرکل کنگره عمومی احزاب عربی، « خالد السفیانی» هماهنگ کننده کنگره قومی اسلامی، « السید ابراهیم امین السید» رئیس کمیته سیاسی حزب الله،« فاروق القدومی» از طرف فلسطین، « صادق المهدی» نخست وزیر پیشین دولت سودان، « عبدالمنعم ابوالفتوح» رئیس حزب مصر قوی، « علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان، « حمدین صباحی» رئیس حزب الکرامه مصر، « صالح دجان» دبیرکل جمعیت علمای مسلمان در الجزائر، شیخ « ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت و « زیاد حافظ» دبیرکل کنگره قومی عربی دراین همایش سخنرانی کردند.
در این همایش بیش از 300 نفر از شخصیت های برجسته سیاسی، مذهبی و اندیشه ای از کشورهای مختلف اسلامی و عربی شرکت کردند.
این همایش با حضور شخصیت هائی از کشورهای عربی مصر، فلسطین، عراق، یمن، اردن، تونس، مغرب، الجزائر، موریتانی، لیبی، سودان، بحرین با حضور میهمانانی از ایران، یونان، ترکیه و فرانسه در دو نشست صبح و عصر و همزمان با دهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه برگزار شد.
شرکت کنندگان در این همایش، مصوبه های ظالمانه در شورای همکاری خلیج فارس، شورای وزیران خارجه عرب و وزیران کشورعرب را که با فشار و تحریک رژیم های سعودی و صهیونیستی و آمریکا صورت گرفت، محکوم و بر حمایت خود از گزینه مقاومت و جهاد در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری تاکید کردند.
السفیانی خاطرنشان کرد: پیروزی های قهرمانان مقاومت در فلسطین، عراق و لبنان بدون شک موجب شکست توطئه های تروریسم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آن شده و به همین دلیل آنها همه تلاش خود را برای مشوش کردن چهره مقاومت و صدمه زدن به آن بکار گرفته اند.
رئیس کمیته سیاسی حزب الله هم اظهارداشت که تنها مقاومت مشروع در میان امت اسلامی و عربی پذیرفته است و قدرت امت در این مقاومت که الگو ، نمونه ، تجربه ای موفق و گزینه ای صحیح می باشد، تجلی یافته است.
ابراهیم السید تاکید کرد: مقاومت تاکنون در مقابل راهبرد سیاسی کشورهای استکباری در منطقه و رژیم های همپیمان این کشورها ایستادگی کرده است و به همین دلیل با همه توان با مقاومت مقابله می کنند و آن را نمی پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: در برخی دولت های ممنوع است که ملت های طرفدار مقاومت از حقوق خود بهرمند باشند و این دولت ها از اسلام تکفیری برای ضربه زدن به اسلام واقعی و مقاومت در جهان عرب و اسلام استفاده می کنند.
ابراهیم السید تصریح کرد: موضوع شیعه و سنی سیاستی است که توسط آنها مطرح شده است، بعضی ها فرقی بین سیاست و هدف قائل نیستند و ما به لطف خدا و با تکیه به مردم پیروز شده یم.
وی تاکید کرد: سقوط سوریه به منزله سقوط مقاومت در جهان عرب است و برای همین آنها می خواستند سوریه سقوط کند اما این کشور باقی خواهد ماند و پیروز خواهد شد.
القدومی هم گفت: ما را در فلسطین از لحاظ مادی ، معنوی و انسانی محاصره کردند اما ملت قهرمان فلسطین با پایداری، گزینه مقاومت را به عنوان تنها راه برای آزادسازی سرزمین اشغالی خود انتخاب کرده است
وی افزود: دشمن صهیونیستی بجز زبان و منطق قدرت ، منطقی دیگر را نمی فهمد و به همین دلیل تاکنون مذاکرات سازش به جائی نرسیده است و ملت فلسطین فقط با انتفاضه های مستمر و مقاومت می تواند مطالبات خود را محقق کند.
صادق المهدی نیز خواستار حمایت از مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگری رژیم اسرائیل توسط همه طرف های عربی ، اسلامی و حتی بین المللی و اعتراف رسمی به مشروعیت مقومت و جنبش های آزادیبخش شد.
وی همه اقداماتی را که درصدد مشوش کردن چهره مقاومت وتروریستی خواندن از جمله حزب الله لبنان است، بشدت محکوم کرد.
عبدالمنعم ابو الفتوح هم با تاکید به اینکه « حزب الله و شاخه نظامی آن ، مقاومت اسلامی و مقاومت مردمی در لبنان هستند نه یک گروه تروریستی»، گفت که باید از مقاومت عربی و در راس آن مقاومت فلسطین و لبنان در رویاروئی با خطر اسرائیل حمایت کرد.
سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: مقاومت با کسب موفقیت ها به امت عربی و اسلامی راه حمایت از موجودیت و حاکمیت را نشان داد و ما امروز دهمین سالگرد پیروزی مقاومت در مقابل متجاوزان رژیم صهیونیستی را جشن می گیریم.
علی عبدالکریم علی خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان، موجب عزت ، کرامت و قدرت امت های عربی و اسلامی شد در حالی که همه جهان به ویژه قدرت ها و برخی کشورهای منطقه و حتی برخی در کشور مقاومت(لبنان) خواستار محو مقاومت بودند و از این رژیم حمایت می کردند.
وی گفت: سوریه از همان ابتدا مخالف حتی اشغال یک وجب از خاک خود توسط صهیونیست ها، اهمال در قبال قضیه فلسطین، اشغال عراق و همدستی با اشغالگران و توجیه جنایات آنها بوده است.
سفیر سوریه افزود: سوریه در جنگ 33 روزه و جنگ آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 در کنار مقاومت لبنان و همواره در کنار مقاومت فلسطین بوده است و امروز هم با تروریست های مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قدرت های جهانی و برخی کشورهای عربی و منطقه ای می جنگد
شیخ ماهر حمود تاکید کرد: مقاومت منتظر نمی ماند که برخی طرف ها از خواب بیدار شوند و تصمیم بگیرند، دیگر خیانت ها به مقاومت کافی است.
براساس این گزارش، شرکت کنندگان در این همایش همچنین پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در مقابل دشمن صهیونیستی را تبریک گفتند و تاکید کردند که برخی کشورهای عربی و منطقه و قدرت های جهانی نمی توانند مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری را که از حمایت ملت ها برخوردار است، به زانو درآورند و مقاومت روز به روز قدرتمندتر می شود.
به گزارش ایرنا، حسین شیخ الاسلام هم در این همایش تاکید کرد: مقاومت قهرمان لبنان در جنگ تابستان سال 2006 حماسه فداکاری، صبر و جهاد در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی آن را در طول 33 روز به نمایش گذاشت و هزاران شهید و مجروح و مفقود در دفاع از لبنان و کرامت همه امت تقدیم کرده است.
وی گفت که پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه حقیقتا یک پیروزی الهی بود و مقاومت با برکت، آینده امت و نسل های آینده را خواهد ساخت.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت های مسلمان در کشورهای عربی و اسلامی از پاکستان و افغانستان گرفته تا سوریه و لبنان و فلسطین و یمن با مشکل های ناامنی ، کشت و کشتار داخلی و سیطره گروه های خدانشناس مواجه هستند.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان علاوه بر این، گرفتار دسیسه چینی های قدرت های استکباری و در راس همه آمریکا هستند که به خاطر منافع خود در منطقه دخالت می کنند و دست به کشتار بی گناهان و حمایت از جریانات تروریستی می زنند در حالی که مدعی مبارزه با تررویسم هستند.
وی تصریح کرد: داعش را چه کسی به وجود آورد؟ چه کسی پول و سلاح در اختیارش گذاشت؟ آیا کسی تردید دارد که استکبار مهمترین نقش را در ایجاد تروریسم و انتشار تروریست ها و کمک به آنها داشته است؟ دست خبیث دشمنان در همه جای منطقه آشکار است، چه کسی از رژیم بی ریشه صهیونیستی که اقدامات تروریستی علیه فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری انجام می دهد، حمایت می کند؟
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:آری قدرت های غربی و در راس آنها آمریکا مسئول همه این کارها هستند و در عین حال در شعارها و تبلیغات، خودشان ضد تروریسم و ضد داعش معرفی می کنند اما آنها دروغ می گویند و نفاق می ورزند.
شیخ الاسلام افزود: سیاست های خبیث استکباری امروز به دنبال راه انداختن جنگ های نیابتی است و برای رسیدن به خواسته های طمعکارانه خود کشورهای منطقه را علیه یکدیگر تحریک می کنند و به جان هم می اندازند تا جیب شرکت های اسلحه سازی را پر پول کرده و اقتصاد در آستانه ورشکستگی خود را تقویت کنند، باید هوشیار بود و به اینها توجه داشت.
وی تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران با همه توان با تروریسم مبارزه کردیم و سیلی محکمی به آن زدیم، تروریسم در کشور ما با حمایت های مالی دشمنان ایران و با نقشه های آمریکا ایجاد شده بود که سیلی محکم و فراموش نشدنی از ملت ایران خورد.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در ایران ، عراق ، سوریه و لبنان در کنار کسانی هستیم که با تروریسم مبارزه می کنند و در مسیر مقابله با تروریسم و مبارزه با رژیم صهیونیستی که بدتر، خبیث تر و خطرناک ترین تروریست های در منطقه است، کمک کرده ایم.
شیخ الاسلام تصریح کرد: قطعنامه های غربی و جهانی علیه حزب الله هیچ ارزشی ندارد و همانطور که حضرت امام خامنه ای فرمودند: حزب الله و جوانان مومن حزب الله مانند خورشید درخشان نور می دهند و مایه عزت و افتخار جهان اسلام هستند، کاری که حزب الله با رژیم صهیونیستی کرد و شکستی که به اسرائیل تحمیل کرد از عهده ارتش های منطقه خارج بود. این دستاورد کوچکی نیست. بگذارید در ورق پاره هایشان حزب الله را محکوم کنند. چه ارزشی دارد.
آمریکا از تررویسم حمایت می کند، آمریکا از رژیم تروریست صهیونیستی حمایت می کند، آمریکا داعش را به وجود آورده و از آن حمایت می کند. آنها بودند که از قتل بی گناهان در سوریه و عراق حمایت کردند.
آنها بودند که انفجار تروریستی الکراده عراق را در آستانه عید فطر رقم زدند. هواپیماهای بدون سرنشین آنها خانه های مردم را در افغانستان و پاکستان ویران و عروسی ها را به عزا تبدیل کردند.
شیخ الاسلام گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران و در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای تاکید می کنیم که همواره در کنار ملت های مظلوم و در راس آنها ملت مجاهد فلسطین قرار داریم تا اینکه تمام خاک این کشور آزاد شود.

  منبع : www.irna.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی